Пять тыщ ки поперек Центральной Азии


Пять тыщ ки поперек Центральной Азии
Места поблизости:
0    30 июня 2016 г., 16:56:10 GMT+03:00 #428206
Lalex
Пять тыщ км поперек Центральной Азии
Как-то так, сами переводите "Mad Way Mongolia Вчера в 11:19 · Wrap up. We never planned a route for this trip, only a starting point and number of day's. The main goals were having fun, finding challenging terrain and visiting the areas of Mongolia we haven't already seen. If we knew how mountainous snowy and tree lined the northern route through the Khangai mountains was we probably would never have attempted it. 63 days. 5377km traveled. One day without wind. Prevailing wind direction W/NW/N. 3 snow storms. Highest altitude 1964m. Distance walked, approximately 60km (not easy towing a heavy buggy). Top speed 69kph. Salami consumed 5 meters. Continuous distance traveled overland via train, bus and buggy- 9500km. New record for longest kite buggy trip, previous record 3693km, Mad Way Mongolia 2015. New record for longest 24hr cross country distance 317km. Previous record 260km, Mad way Mongolia 2014. New record for longest distance traveled using kite power, previous record 5067km, Wings over Greenland. Kites used in order of use. Joe- 3.5 meter Peter Lynn Uniq, strengthened and modified for extra performance. 4m high aspect single skin, home made. 2.4m 2 line NPW (NASA para wing model 21) home made. 1.5m NPW home made. 6m Peter Lynn phantom. Gavin- 4m depower Uniq, home made. 4m high aspect single skin, home made. 2.4m NPW, home made. 1.5m NPW, home made. 2.5m Uniq, strengthened and tuned. 6m phantom. The blue buggy used by Joe was my buggy from the previous 2 trip's, its done 10,600km, it's built very strong 35kg empty. The red buggy I used is built lighter and has narrower tyres, 25kg. I made the buggys, motor/generators, tents and most of the kites in the Peter Lynn show kite factory in Ashburton New Zealand."
0    30 июня 2016 г., 20:49:16 GMT+03:00 #428207
hzipp
Страница не найдена по ссылке...
0    30 июня 2016 г., 21:37:57 GMT+03:00 #428208
Lalex
Да там на ресурсе все легко находится. Заодно набрел, какие-то перцы на озонах калахари пытаются пересечь.
0    1 июля 2016 г., 9:37:35 GMT+03:00 #428209
voltan
Спасибо. Интересно почитать
0    1 июля 2016 г., 14:25:44 GMT+03:00 #428210
Lalex
Там много инфы - дневник, фотографии, видео. Например, езда по трассе параллельно с грузовиками, или по степи с верблюдами... Я не думал, что багги такие проходимистые. Хотя конечно, это люди.
0    1 июля 2016 г., 14:34:20 GMT+03:00 #428211
voltan
А может кто пояснить далекому от темы багги человеку: а чего это там кайты такие маленькие? багги настолько легко разгоняются и запас тяги совсем не нужен? Самые большие - 6ки. Катали они по идее не только по ровным дорогам, но и по равнинам напрямую, и даже по предгорьям, судя по фоткам.
0    1 июля 2016 г., 15:08:06 GMT+03:00 #428212
Lalex
Мало того, еще и ветры в Монголии проблематичные. Я там отработал все лето и до ноября, и могу сказать однозначно: за исключением нескольких пыльных бурь - не дует. Похоже они весной передвигались, но все равно, загадка. Единственное могу предположить, на багги стоять не надо, по сути диван. Ветра нет - не беда, лежишь подремываешь. Задуло, поехал, а вот рывки тяжелее переносить. Колесные средства да, трение меньше всего считается. Но это в теории, а на практике небось, песок в подшипниках ,)
0    12 июля 2016 г., 17:06:40 GMT+03:00 #428213
zakhar
Да там много тяги не нужно. Нужен быстрый кайт, а маленький проще разогнать. Я немного покатал на багги по хорошему покрытию и меня удивило, что можно ехать буквально в лоб ветру. Уваливаешься в сторону, разгоняешься, потом выводишь кайт в зенит и едешь по инерции навстречу ветру. Довольно прикольно.


Читает эту тему:
один гость